+48 12 312 90 10 info@vanking.pl

Dlaczego warto wymieniać olej w terminie?

Sprawa wydaje się dość oczywista, każdy wymienia olej. jak się jedna okazuje, wiele z nas nie robi tego w terminie, jeżeli między wymianami dolewacie olej, to także wydłużacie terminy wymian. No i Internety, przecież wymiana oleju to spisek koncernów, a tak naprawdę silnik może jeździć cały czas na tym samym oleju. W tym artykule postaramy się Was przekonać dlaczego warto wymieniać olej w terminie?

Dlaczego warto wymieniać olej w terminie – właściwości i ochrona

Jak większość z nas wie, albo zwyczajnie jest w stanie wydedukować, olej silnikowy to przede wszystkim smarowanie jednostki napędowej. Dodatkowo, pozwala na częściowe odprowadzenie ciepła, pochłania zanieczyszczenia i chroni przed korozją. Dlatego zapoznajcie się z wymogami producenta co do wymian oleju. Wszystko zależy od typu stosowanego oleju oraz wieku jednostki napędowej. Wymiana oleju w dieslu z 2010 roku może odbywać sie co 10-15 tysięcy kilometrów. Ale nowsze jednostki, które jeżdżą na tzw. longlifie mogą takiej wymiany potrzebować co 20-30 tysięcy. W tym wypadku stosujemy się całkowicie do zaleceń producenta.

Dlaczego warto wymieniać olej w terminie – co brać pod uwagę?

Jeśli jeździcie busem na kurierce, musicie brać pod uwagę to, że często uruchamiacie i wyłączacie silnik. Pokonywanie krótkich fragmentów powoduje, że olej nie osiąga swojej optymalnej temperatury, a to niestety nie pozostaje obojętne. Jeśli olej nie osiąga swojej temperatury pracy, nie odparowują z niego pozostałości wody skroplonej z powietrza. To w konsekwencji powoduje szybką utratę jego właściwości. W takiej sytuacji, najlepiej olej w naszym busie wymieniać co 10 tyś. kilometrów. Podobnie jest w przypadku mocnej eksploatacji naszego blaszaka i dużych przebiegów. Nie warto oszczędzać. Dodatkowym czynnikiem skracającym żywotność oleju jest filtr DPF obecny w naszych dieslach. Tutaj na żywotność oleju wpływa paliwo które ścieka do komory silnika i miesza się z olejem. Aby wypalić sadzę z naszego filtra DPF temperatura musi zostać mocno podniesiona, dlatego komputer daje sygnał aby podać więcej mieszanki paliwowej do komory. Część nie zostaje wypalona i miesza się z olejem.

Przy wymianie oleju każdorazowo i obowiązkowo zmieniamy także filtr oleju, który zabezpiecza silnik przed drobinkami metali, pozostałościami po spalaniu i innymi produktami utleniania.

Jak samemu zmienić olej i filtr?

Tutaj z pomocą przychodzi nasz Bus Kanał. Wbijajcie i subskrybujcie, co tydzień specjalnie dla Was nowy film.

Jeżeli chcesz zobaczyć jak samodzielnie zmienić olej i filtr kliknij baner poniżej.

Zobacz też:

Aktualne nowości

Wszystkie aktualności

Zapisz się do newslettera
i bądź na bieżąco

Raz w tygodniu informujemy o nowych produktach w ofercie. Wiadomości o promocjach tylko raz. Zero spamu, maksimum korzyści.