Aktualności
Nowości tygodnia w VanKing! 10.05.2021
Zapraszamy do kolejnej porcji nowości w naszym asortymencie. Na pewno każdy znajdzie coś dla siebie! Szczegóły u naszych sprzedawców i handlowców.
Czytaj dalej
Jeśli chcesz użytkować swojego busa długie lata i mieć w miarę dobrze wyglądający lakier, nie zapominaj o jego pielęgnacji. Mycie busa w lecie jest tak samo ważne, jak zimowa pielęgnacja.
Co tu pielęgnować? Na drogach nie ma soli, błota i żwiru. A to najczęściej sól wciska się w zakamarki karoserii, która potem powoduje zaczyn korozji na naszej karoserii, a w konsekwencji duże problemy z rdzą. Niech twojej czujności nie uśpi słoneczko i w miarę czyste drogi. Zwróć lepiej uwagę na miejscowe zanieczyszczenia na samochodzie. Rój owadów rozbity na masce, ptasie odchody i na przykład żywice i inne soki kapiące z drzew mogą mieć bardzo niekorzystny wpływ na powłokę lakierniczą. Jeśli nie usuniesz tych zanieczyszczeń od razu, spowodują one odbarwienia, wżery co w konsekwencji doprowadzi do korozji, a lato powoli się kończy i dojdzie do tego sól na drogach.
Jeżeli mieścisz się na myjnie automatyczną do w zasadzie robotę masz z głowy. Jednak takie mycie nie pozwala na dokładne wyczyszczenie wszystkich zabrudzeń. Dlatego warto poświęcić kilkanaście minut i zrobić to ręcznie. Po pierwsze, spłucz auto czystą wodą, niech wszystkie zaschnięte zanieczyszczenia mają czas się rozpuścić, pod żadnym pozorem nie drap zaschniętych zanieczyszczeń. W taki sposób tylko porysujesz i naruszysz powłokę lakierniczą. Po opłukaniu busa, warto też użyć tzw. Aktywnej piany. Pozwoli to na dokładniejsze rozpuszczenie brudu.
Kiedy Twój busik jest nieco upaćkany żywicami i smołą z drogi, warto zastosować dedykowaną chemię. Jeśli nie posiadasz specjalistycznych środków, zaradzić może benzyna ekstrakcyjna lub znany środek z cyferką 40 w logo. Najpierw jednak zobacz w mało widocznym miejscu czy jest to bezpieczne rozwiązanie dla twojego blaszaka. Uważaj także na chemię do czyszczenia felg, może ona w kontakcie z lakierem doprowadzić do bardzo niemiłych konsekwencji. Jeżeli używasz lancy pod ciśnieniem, zachowaj odpowiedni odstęp. Wysokie ciśnienie oraz mikroproszek mogą mieć zły wpływ na lakier, szczególnie jeśli są już na nim pewne ubytki lub pęknięcia.
Jeśli używasz szczotki lub gąbki dostępnej na myjni, pamiętaj o częstym płukaniu. Na szczotce może zostać sporo zanieczyszczeń z poprzedniego mycia. Pamiętaj też, żeby busa myć od góry do dołu, nie omijaj szczelin i przestrzeni np. przy lampach.