+48 12 312 90 10 info@vanking.pl

Tankuję tylko u Ziutka – Czy jazda na rezerwie szkodi?

jazda na rezerwie

Częsta jazda na pomarańczowym polu jest bardzo szkodliwa dla naszego busa. Problemy z silnikiem, pompa paliwa, ale także inne podzespoły dostają w kość i nasz dostawczak może odmówić współpracy. Jazda na rezerwie i jej konsekwencje mogą być dotkliwe.

Tankuje tylko jak zapali się rezerwa

Wizyta na stacji w momencie kiedy zapala się kontrolka stanu paliwa to prosta droga do awarii pojazdu. Każdy doświadczony kierowca będzie starał się nie dopuścić do takiej sytuacji. Szczególnie na to zjawisko powinni zwracać nasi koledzy z kurierki. Częste zatrzymywanie i odpalanie pojazdu przy niskim stanie wachy jest bardzo niezdrowe.

Jazda na rezerwie i jej konsekwencje. Co takiego nam grozi?

Pusty bak, to pusta przestrzeń wypełniona powietrzem. Wraz z powietrzem w zbiorniku pojawia się też wilgoć, a jak za oknem spada temperatura to wilgoć się skrapla i spływa do paliwa. W sytuacji kiedy temperatura jest poniżej zera skroplona woda zamarza i może skutecznie zapchać przewody paliwowe i filtr paliwa w dieslu. Chcecie wyjechać rano do pracy a tu klops.

Wilgoć w baku prowadzi też do gorszego zjawiska – korozji. Obecnie paliwo posiada sporo biododatków i innych substancji, które też mają wpływ na korozję. Wspomniane w połączeniu z wilgocią prowadzą do szybkiej korozji baku.

Nie trzeba chyba specjalnie tłumaczyć, że w przypadku niskiego stanu paliwa wszystkie zanieczyszczenia paliwa wraz z rdzą są zasysane do układu. Znakomita większość zostanie zatrzymana przez filtr paliwa, jednak niektóre cząsteczki przenikną do układu wtryskowego. Awaria wtryskiwaczy jest bardzo kosztowna i każdy z nas chciałby jej uniknąć. Sama pompa paliwa też nie przepada za zanieczyszczeniami i łatwo może się zatrzeć, a to kolejny wydatek.

Jazda na rezerwie i jej konsekwencje. Co z tą pompą?

Oprócz zanieczyszczeń i zatarcia pompy, jest ona także narażona na zasysanie powietrza. Przypomnijmy, że za smarowanie pompy odpowiedzialne jest paliwo. Przy niskim poziomie, podczas manewrów, pompa może zasysać powietrze, co w konsekwencji prowadzi do znacznego skrócenia jej żywotności.

Zwracajcie uwagę na poziom paliwa w baku, ¼ to już sygnał do tego żeby je uzupełnić. Konsekwencję mogą być bardzo kosztowne, do tego przestój w biznesie dodatkowo może uderzyć po Waszych kieszeniach.

Zobacz też:

Obrazek posiada pusty atrybut alt; plik o nazwie MicrosoftTeams-image-59.jpg
Bus Kanał



Aktualne nowości

Utrudnienia w transporcie

Utrudnienia w transporcie

Dzisiejszy wpis kierujemy bardziej do rozsądku kierowców i do właścicieli firm transportowych. Jak zauważyliście zapewne także na własnej skórze, ostatnimi czasy zjawiska pogodowe przybierają na sile i mogą powodować znaczne utrudnienia w transporcie. ...
Czytaj dalej
Za co można dostać mandat? – Taryfikator mandatów

Za co można dostać mandat? – Taryfikator mandatów

Nowy rok, nowy taryfikator mandatów! Trzeba dość mocno uważać bo kary stały się naprawdę dotkliwe. Pamiętacie jednak, że czyhają na nas niespodzianki, za które my, busiarze, możemy otrzymać dodatkowy bonus w postaci mandatu. Od 1 stycznia szczegó...
Czytaj dalej

Wszystkie aktualności

Zapisz się do newslettera
i bądź na bieżąco

Raz w tygodniu informujemy o nowych produktach w ofercie. Wiadomości o promocjach tylko raz. Zero spamu, maksimum korzyści.