Czołem Busmenki i Busmeni, w ostatnich dwóch wpisach eksploatujemy temat przedzimowego przeglądu naszego blaszaka. Były już m.in. płyny, świece, podwozie, hamulce i światła. Dzisiaj część trzecia, w której skupimy się na filtrach, prądzie i oponach. Wspomnimy tez co nieco o akcesoriach, które mogą okazać się przydatne. Przygotuj busa na zimę mordeczko, naprawdę warto.
Przygotuj busa na zimę – sprawdzamy filtry
Na pierwszy ogień bierzemy filtr paliwa. Temperatury ujemne powodują, że parafina w olejach napędowych szybciej się wytrąca, a w konsekwencji zbiera się w większych ilościach w zbiorniku paliwa, skąd zasysana jest do silnika. Tutaj strażnikiem jest właśnie nasz filtr paliwowy. Według nas wymiana przed zimą tego filtra powinna być rytuałem. Wiadomo, jeśli robiłeś serwis we wrześniu to nie jest to konieczne, ale jeśli filtr ma najechane kilka tysięcy to wymieńcie go koniecznie. Zerknijcie jak łatwo zrobić to samemu.
Drugi w kolejności jest filtr powietrza. Zimową porą ilość pyłów na drodze powoduje szybsze zużycie także filtrów odpowiedzialnych za oczyszczanie powietrza. Zapchanie filtra może mieć znaczny wpływ na moc pojazdu, raczej nie chcesz mieć problemów jadąc z ładunkiem pod górę. Nie zapomnij też o komforcie wewnątrz i zmień sobie filterek kabinowy, najlepiej na węglowy. Możesz poczytać o korzyściach TUTTAJ Zachęcamy do zapoznania się z artykułem o filtrach węglowych.
Trochę o prądzie – Alternator
Zima, zima, pada śnieg, a każde uruchomienie silnika to ciężka harówka dla naszego akumulatora. Jeśli już przy pierwszych przymrozkach twój rozrusznik kręci z dużym wysiłkiem, a bateria w blaszce jest w miarę świeża, może to oznaczać że alternator nie doładowuje odpowiednio akumulatora. Warto wtedy sprawdzić ładowanie miernikiem u zaprzyjaźnionego mechanika albo wykonać samemu pomiar, jeśli oczywiście posiadasz miernik. Pamiętaj też, że alternator to również zasilanie dla sprzętu elektrycznego twojego busa np. światła, klima,, radio itp.
Pamiętaj o oponach oraz przydatnych gadżetach
O oponach nie trzeba chyba za wiele mówić, podstawa to minimum 4 mm bieżnika, ale to nie gwarantuje nam dobrej przyczepności. Jeśli twoje ogumienie ma więcej niż pięć lat, to z bólem serca ale pożegnaj się z nim jak najszybciej. Nie kombinuj też i nie wrzucaj na tył gorszych opon, to wcale nie jest prawdą, że opony z tyłu mogą być gorszej jakości. Sprawdź też stan koła zapasowego, może się przydać. Zadbaj też o widoczność i zmień wycieraczki. Warto wydać te kilkanaście złotych i mieć dobrą widoczność za kółkiem. Dodatkowo wyposaż się z skrobaczkę i odmrażacz do szyby. Warto wozić ze sobą także kable rozruchowe. Zabezpieczają nas przed przykrymi niespodziankami w mroźny poranek. Pamiętaj, jeżdżąc busem w zmiennych warunkach trzeba mieć też ze sobą łańcuchy i linkę holowniczą.
NOWOŚCI TYGODNIA W VANKING! Zapraszamy jak zawsze do zapoznania się z ofertą przygotowaną przez naszych specjalistów. W tym tygodniu szczególnie polecamy takie nowości jak: FT38014 – FILTR OLEJU IVECO DAILY 14> ZESTAW SKRZYNI BIEGÓW AUTOMAT ZF FT56326 – SPRĘŻARKA ...
Kolejna porcja nowości już na Was czeka! Sprawdźcie koniecznie najnowsze pozycje w grupach amortyzatorów, zacisków hamulcowych czy nadwozia do Iveco. Na pewno każdy znajdzie coś dla siebie! Szczegóły u naszych sprzedawców i ...
Witamy na Kujawach! Busmanki i busmeni, kontynuujemy cykl, który ma na celu przybliżyć Wam naszą firmę. Chcemy pokazać Wam jak wyglądają nasze oddziały, kto w nich pracuje i pochwalić się fajnym zespołem ...